Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 13:43, 26 Cze 2010 Temat postu: jak zastąpić cewkę zapłonową akumulatorem w ogarze 205? |
|
|
I post
witam, mam problem z układem zapłonowym w ogarze 205 i chciałbym zastąpić cewkę zapłonową akumulatorem tylko nie wiem jak, szukałem trochę po google i nic nie znalazłem,prosił bym o podanie elementów które bym musiał kupić jak je odpowiednio podłączyć, z góry dzięki
II post
sory troche poszperalem w necie i znalazlem o co mi chodzilo, chodzi o zaplon bateryjny
III post
glownie to teraz prosil bym o rozwiniecie tego prostego schematu, poniewaz nie znam sie dostlownie na motorowerach jedyne to co siedzi u mnie w silniku ^^.
oto schemat: fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8cd14c61ba45282.html
///Nie pisz posta pod postem!
Za notoryczne łamanie 4 pkt. regulaminu w tym temacie masz kolejne ostzeżenie! Lepiej zapoznaj się z regulaminem forum!/ komrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Sob 22:28, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W jakim celu chcesz przerobić ogara 205 na zapłon bateryjny?
Ogółem zasada jest bardzo prosta. Musisz mieć akumulator 6-12V, cewke zapłonowa butelkową 6-12v, ewentualnie mostek prostowniczy 10-15A. Minus akumulatora podłączasz na mase całego motoru gdzies do ramy. Następnie plus akumulatora podajesz na cewke zapłonową (butelkową) tam gdzie plus. Minus z cewki butelkowej podłączasz pod młoteczek przerywacza (tam gdzie jest przykręcony kondensator i kabelek z cewki zapłonowej-starej). fajke z cewki butelkowej zakładasz na swiece i działa. Przydało by się też zrobić wyłacznik gdzie z plusa akumulatora leci na cewke, ponieważ stale załączona cewka będzie rozładowywać akumulator a przy zwartym przerywaczu mogła by się spalić. Jezeli chciałbyś zrobić ładowanie akumulatora do kabli z cewek swietlnych podłącz mostek gretza i daj na + akumulatora. W romecie ogarze 205 cewki świetlne są niestety bardzo mało wydajne (około 20W) dlatego przy właczonych światłach raczej akumulator nie będzie się ładował. Jeżeli bedziesz jeździł bez świateł to niestety przeładujesz akumulator dlatego powinieneś zastosować stabilizator napięcia. Jezeli padła ci cewka zapłonowa to lepiej wymien ją i jeździj. Lepszym rozwiązanie jest zastosowanie elektronicznego zapłonu z rometa charta 210. Duzo lepsza praca silnika-brak wypadającyh suwów-lepsze osiągi. Do wymiany potrzebujesz magneto od charta, moduł zapłonowy, iskrownik od charta. Do tego cewki świetlne sa dużo wydajniejsze około 30W.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Sob 22:41, 26 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 9:20, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I post
chce go przerobić ponieważ mam krzywy wał (ale i tak go wymieniam na nowy) i nie chce mieć problemów z zapłonem bo już od dłuższego czasu mam z nim problemy, czy się platynki iskrzyły czy inne gówno się spier... a jak czytałem tak na kulku forach to moim zdaniem to bedzie dobre rozwiązanie, nie chce mi się wydawać kasy na nowe magneto bo nawet nie wiem czy bede musiał je kupić jak bedzie nowy wał
II post
Tom napisał: | Lepszym rozwiązanie jest zastosowanie elektronicznego zapłonu z rometa charta 210. Duzo lepsza praca silnika-brak wypadającyh suwów-lepsze osiągi. Do wymiany potrzebujesz magneto od charta, moduł zapłonowy, iskrownik od charta. Do tego cewki świetlne sa dużo wydajniejsze około 30W. | mógłbyś bardziej rozwinąć ten temat tak jak ten od bateryjnego co go dokładnie opisałeś? bym był wdzięczny
Przeniosłem/ komarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Nie 11:14, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zamiana zapłonu na bateryjny niestety problemu krzywego wału ci nie rozwiąże, ponieważ to że magneto trze o cewki to nie wszytko. Jest jeszcze kwestia czy krzywka dotyka przerywacz. Jeżeli wał jest krzywy do takiewgo stopnia że magneto nie chce się obracac to raczej poprawnie nie bedzie działąć zapłonu, nawet jezeli wytniesz krzywke z magneta i zamontujesz. Magneto można zawsze naprostować a jeżeli będzie dalej tarło to przeszlifuj cewki w miejscach w których trze. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak wymiana wału.
Zapłon od charta niestety również nic nie pomoże na krzywy wał ponieważ może trzeć o cewki, jendak jest dużo lepszym rozwiązaniem a niżeli tradycyjny zapłon na przerywaczu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Nie 11:23, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 13:37, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I post
wał bedzie wymieniony ale zmienię zapłon z tradycyjnego na bateryjny lub ten od charta, aż tak ten stary wał nie jest wykrzywiony da się na nim jeździć ale pewnie przez to ze jest krzywy mam problemy z zapłonem, magneto się trochę krzywo kolebie i trochę może obciera, ale mi się wydaje ze jak zmienię zapłon to będę mieć mniej problemów niż przedtem bo już sporo przy tym magneto robiłem i mi się wydaje że nie ma sensu tego dalej naprawiać
II post
aha i przerywacz jest dobry magneto daje iskrę ale słabą i czasem wcale nie chce dawać iskry
Przeniosłem/ komarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Nie 15:50, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon bateryjny w tym przypadku jest poronionym pomysłem...
Tak jak TOM napisał - cewki świetlne mają bardzo małą wydajność - jeżeli podłączysz pod nie aku(żeby się ładował), to albo jeździsz bez świateł i każdy patrol Cię zatrzymuje, albo włączać światła i... silnik gaśnie bo cewki nie wydolą...
Jeżeli połączysz aku tylko na zapłon, tak żeby go nie doładowywać w czasie jazdy to pojeździsz z godzinkę i silnik zgaśnie - wyładujesz akumulator. Pół biedy jeśli się to zdarzy niedaleko domu, a jak gdzieś w trasie??
Najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana skrzywionego wału(pod warunkiem, że faktycznie jest skrzywiony, a nie że magneto nie dokręcone należycie), założenie magneta i sprawdzenie czy trze - jak tak to jeszcze magneto w dobrym stanie i jeździsz do końca świata i jeden dzień dłużej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 18:15, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
głównie to jak bedzie słaba iskra lub jej nie bedzie po wymianie wału to zrobię jeden z tych zapłonów, po za tym tak szybko się nie rozładuje akus, swiatła mogą być nadal na cewkach tylko mozna by było wykorzystać tą zapłonową np do dodatkowego oswietlenia np. stopu bądz mijania ale to tylko pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Nie 20:45, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dever7779 napisał: | ...po za tym tak szybko się nie rozładuje akus |
A robiłeś to już kiedyś, że masz taką pewność?? Chociaż głupot byś nie wysywał...
W swoim życiu(od 15lat jeżdżę) już miałem okazję poznać kilka takich patentów i niejednokrotnie chłopaki wracali na holu do domu...
W pełni naładowany akumulator starcza na ok. 50km jazdy. Nie wiem czy to dla Ciebie dużo czy nie, ale ja jak robię dziennie przebiegi i po 500km to raczej jest to kiepska perspektywa...
Wogóle jakbyś dokładnie poczytał i zgłębił temat to byś wiedział, że częste rozładowywanie aku do zera mu nie służy...
Ale co ja się tu będę rozpisywał skoro wiesz lepiej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 22:37, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I post
nie chodzi nawet o to, ja duzo nie jezdze ogarem, raczej jak aku bedzie sie zużywać tylko na swiecy a nie na światła itp to raczej na dzień sporo sobie pojezdze
I post
tom mam takie pytanie czy te magneto od charta co pokazałeś na focie to na pewno wejdzie w miejsce magneta od ogara 205 bi patrząc na zamocowania to śruby mniej więcej pasują ale magneto od ogara jakby sie wkłada bo jest jakby taki odcisk żeby magneto sie niego też mogło trzymać
Przeniosłem/ komarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Pon 20:33, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłony od charta były montowane fabrycznie w silnikach 023 stosowanych w motorynkach Stella. Magento od charta pasuje na wał od rometa z kwadratowym cylindrem. Sam na takiej motorynce jechałem i powiem szczerze że bajka. Nie ma wogole porównania z zapłonem na przerywacz. Zapala na pól kopa, chodzi idealnie równo i bardzo dobrze wkreca sie na obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 21:17, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dzieki za info, aha masz może jakiś prosty schemat zapłonu charta 210?
elementy które muszę mieć do niego to magneto od charta, iskrownik, i moduł zapłonowy ale to jakiś model ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Pon 22:15, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
tak moduł musi byc typowo do charta, wygląda tak:
obrazowo to wygląda tak:
Jak dobrze poszukasz to na allegro znajdziesz cały komplet za 150zł i pamietaj ze cewka zapłonowa butelkowa musi byc jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dever7779
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 22:50, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ok dzieki bardzo mi pomogleś, narazie jak patrzałem to taki mały moduł kosztuje 70 zl a impulsator jak się nie myle przeszło 100 xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|