|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:16, 08 Sie 2005 Temat postu: akumulator |
|
|
jak zamontować akumulator przy romecie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
matiz
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:28, 08 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
ja też sie tym interesuje ale niewiem jak to zrobić żeby sie ładował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Pon 19:19, 08 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Posiadam rometa ogara 205. da sie zainstalowac akumulator ale tez niewiem jak rozwiązać problem ładowaniem. Zeby go zamontować to musisz najpierw wykręcic magneto i odnitowac krzywke. Następnie zakłądasz sama krzywke z klinem na wał. musisz podłaączyc cewke dodatkowa np od fiata pod akumulator i pod przerywacz. myśle że romet by dostał obrotów. według mnie niewarto bo jak ci sie rozładuje to bedziesz miał problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:25, 25 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
aby zrobic zapłon bateryjny w jawce należy:
Do wykonania tej modernizacji potrzebne będą:
- cewka zapłonowa (ta w magnecie, ona już tam jest, więc nie musisz kupować),
- przewody połączeniowe o przekroju 0.75 - 1 mm2,
- prostownik (najlepiej zastosować takie same jak przy przeróbce na akumulator), od Charta/WSK - i, koszt ok. 35 zeta,
- przełącznik (od biedy można podpiąć to instalacje pod stacyjkę, ale nie experymentowałem z tym, baa, ja w ogóle nie mam stacyjki).
Najpierw zajmiemy się cewką zapłonową w magnecie. Należy ją stamtąd wymontować i za pomocą lutownicy odlutować tą końcówkę uzwojenia, która jest przylutowana do masy (rdzenia cewki). Kabel wychodzący z cewki (ten idący na przerywacz) odłączyć od przerywacza. Do obu końców uzwojenia należy przylutować kable ze złączami konektorowymi (izolowanymi). Następnie do wiązki przewodów wychodzącej z silnika, dołożyć dwa przewody które będą łączyć tą cewkę z prostownikiem (od strony cewki zakończone złączami konektorowymi, co ułatwi rozłączenie przy demontażu silnika). Połączyć ww. przewody z prostownikiem (tak jak przy przeróbce elektryki) z wyjściami oznaczonymi "~". Kabel oznaczony "-" wychodzący z prostownika połączyć z masą, a ten oznaczony "+" połączyć z kablami wychodzącymi z prostowników zamontowanych przy poprzedniej przeróbce.
Następnie zabierzemy się za połączenie z cewką zapłonową (tą pod bakiem). Kabel, który łączy tą cewkę z przerywaczem w wykonaniu seryjnym jest połączony z wyjściem cewki oznaczonym "1". Odłączamy go. Odłączamy też kabel łączący cewkę z wyłącznikiem zapłonu i masą (oznaczony "15"). Teraz najważniejszy moment (skup się). Kabel idący od przerywacza (ten który przed chwilą odłączyłeś z zacisku "1") łączysz z zaciskiem oznaczonym "15". Natomiast do zacisku "1" podpinasz kabelek idący od "+" (ze stacyjki albo skądś tam, zależy od wykonanie poprzedniej przeróbki, można bezpośrednio od akumulatora). Pojawia się kwestia wyłącznika zapłonu. Wstawiasz go tam gdzie Ci pasuje, z tym że powinien on rozłączać cewkę zapłonową od zasilania (czyli gdzieś na kablu podłączonym do zacisku "1"). Możesz podpiąć to pod stacyjkę. Zapłon jest włączony w momencie zamknięcia obwodu.
A co jeśli padnie akumulator? Nic. Moto powinno zapalić, bez problemów. Iskra co prawda będzie słabsza, co będzie objawiać się nierównomierną pracę na niskich obrotach, ale przy wyższych nie będzie żadnych problemów. W momencie rozruchu zalecam wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu (światła), tk aby cała moc skupiła się na zapłonie. Nie powinno być problemów z rozruchem nawet z kopniaka.tylko wpierw trza przerobić układ zasilany aku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 22:35, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
magneto zostaje, cewkę zapłonową odwijasz, nie możesz zamiast niej zastosować zwykłej od swiateł bo jest mniejsza.
2 cewki świetlne tez odwijasz, nawija się tyle samo zwoi ale grubszym drutem, w wypadku rometa jest to 200zwoi drutu o średnicy 0,65mm, drut którym trzeba przewinąć to taki o średnicy 0,9mm, 200zwoi się nie zmieści tylko około 160, to nic, i tak bedzie dobrze, na cewkę zapłonową spokojnie wejdzie ponad 200 zwoi, do każdej cewki podłączamy mostek prostowniczy i albo przewody z mostków wyprowadzamy do regulatora napięcia albo do akumulatora a jeden na masę (na mase minus). Akumulator kupujemy na 12V, żarówki na 12V 21W z kierunkowskazów w samochodzie na przód, 12V 5W na tył. Kupujeny cewkę zapłonową od simsona na 12V, podłączamy do śrubki oznaczonej 1 przewód z przerywacza, do oznaczonej 15 + z akumulatora i mamy zapłon bateryjny. Jeśli nie ma regulatora napięcia nie zaleca się jexdzić z wyłączonymi światłami bo napięcie się podnosi i można przeładować aku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Sob 10:56, 31 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Można to również zastosowac do rometa z elektronicznym zapłonem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedx
Gość
|
Wysłany: Pon 15:46, 03 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
sorka wie morze ktoś jak zmontować elektrykę (cewke, kondensator, prądnice/iskrownik) w simsonku picolo duo4/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
speedx
Gość
|
Wysłany: Pon 15:47, 03 Kwi 2006 Temat postu: apollo17@wp.pl |
|
|
speedx napisał: | sorka wie morze ktoś jak zmontować elektrykę (cewke, kondensator, prądnice/iskrownik) w simsonku picolo duo4/1 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 14:54, 26 Lip 2006 Temat postu: Jak trzeba zamątowac cewke do fajki ??? |
|
|
Nie potrafie zamontowac cewki do fajki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasprzyk
Gość
|
Wysłany: Śro 14:55, 26 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jak zamontowac cewke do fajki w simsonie???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mistrz16
Gość
|
Wysłany: Wto 14:12, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
normalnie!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mistrz16
Gość
|
Wysłany: Pon 18:20, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Iskrownik-prądnica
Mostki Graetz'a na prąd 6A
Bezpieczniki 20 A (najlepiej samochodowe)
Przełącznik 6 A (na kierownicy)
Akumulator 6 Ah lub 7 Ah (żelowy)
Przerywacz kierunkowskazów 6V 2x21W + 3W
Trójpozycyjny przełącznik kierunkowskazów 6A
Lewe kierunkowskazy, żarówki 6V 21W
Prawe kierunkowskazy, żarówki 6V 21W
Klakson na prąd stały 6V
Przełącznik świateł / sygnału dźwiękowego
Stacyjka w lampie
Żarówka oświetlenia licznika (zielona) 6V 2,5W
Żarówka przednia 6V 15/15W
Żarówka tylna 6V 5W
Włącznik stopu
Żarówka stopu 6V 10W
Dioda półprzewodnikowa 6A
-
-
Cewka oświetleniowa 6V 15W lub 21W
Cewka zapłonowa
Stacyjka na kluczyk (przełącznik 15-20 A)
Przewód elektryczny do cewki zapłonowej (niebieski)
Przewód elektryczny do cewek oświetleniowych (czerwony)
Przewód elektryczny do lampy tylnej (zielony)
Przewód elektryczny do lampy tylnej (czarny)
Przewód elektryczny na światło mijania / drogowe (czarny)
Przewód elektryczny do przełącznika (czerwony)
Przewód elektryczny na światło mijania / drogowe (zielony)
Wyłącznik zapłonu (na kierownicy)
tak zamontuj !!!!!!!!akumulator do rometa!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michalvw20
Gość
|
Wysłany: Sob 18:15, 14 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tam bym podłączył akumulator pod kabel od oświetlenia. A światła od akumulatora. Jakby się rozładowywał to wystarczy pojeździć troche be świateł i podładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweloload
Gość
|
Wysłany: Pon 9:26, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
po prostu trzeba podłączyc reglulator napiecia bo jak wiecie napiecie w magneto skacze a dla akumulatora jest to szkodliwe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|