FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
WSK
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motocykle
----------------
WSK
Jawa 175
MZ
Jawy
SHL
Enduro
WFM
Junak
Wasze maszyny
Motorowery
----------------
Romet ogar 205
Komar
Motorynka Romet Pony
Skuterki
Jawa 50 Mustang
Simsonki
Romet ogar 200
Wasze maszyny
Tuning
----------------
Tuning Wizualny
Tuning techniczny
Wasze propozycje
----------------
Wasze propozycje
Giełda
Regulamin forum
----------------
Zasady obowiązujące na forum
Ogłoszenia
----------------
OGŁOSZENIA!
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tom
Wysłany: Pon 13:04, 26 Kwi 2010
Temat postu:
Tak wygląda tulejka główki korbowodu na której przejechałem ponad 60km
http://yfrog.com/2mtulejkachart001j
http://yfrog.com/6btulejkachart002j
kamilkoks
Wysłany: Nie 18:53, 25 Kwi 2010
Temat postu:
Wierzę ci Tom ponieważ mi to samo zrobiło sie w WSK 125.z tulejki nic nie zostało i tłok tłukł o głowice i wogóle myślałem ze za chwile wyskoczy z ramy a jednak odpalał i nawet miał troche siły ale szkoda mi było silnika i rozebrałem ale tulejki tam nie znalazłem tylko po rozebraniu jej części były w komorze wałowej.
Tom
Wysłany: Nie 18:25, 25 Kwi 2010
Temat postu:
GhoustDragon napisał:
Tom napisał:
Wiem ze simsony są bardzo wrazliwe na zmiane zapłonu jesli chodzi o moc. W wskach 125 nie spotkałem sie jeszcze żeby strasznie słabły. Byc może przez to że nigdy nie miałem mocno rozregulowanej.
Tom prosty przykład...
Niech zpłon reguluje ktoś, kto ma niewiele pojęcia o tym. Uzna, że np. 0,2mm to dopuszczalyn "błąd" i wszystko by się zgadzało ale... Do tego trzeba jeszcze uwzględnić luz na korbowodzie i na tuleji sworznia tłoka. Dla potrzeb przykładu załużmy, że owe rzeczone luzy wynoszą po np. 0,05mm co w sumie daje 0,1mm + wspomniany wcześniej "dopuszczalny" błąd. W ten sposób uzyskujemy rozregulowanie zapłonu w granicach 0,3mm!!! A to już wystarczy, żeby silnik unieruchomić...
I tu już nie ma większego znaczenia, czy jest to WSK, Simson, JAWA czy MZ... 0,3mm poza tolerancją o już spory problem...
Dzisiaj postanowiłem pojechać swoim Rometem Chartem 210 na rozpoczęcie sezonu motocyklowego w Pelplinie. Gdy dojechałem do Tczewa nagle strasznie zaczeło mi tłuc w silniku. Niestety nie miałem za dużo narzędzi dlatego nie mogłem sprawdzić co jest nie tak - ztwierdziłem że jak sie rozleci to trudno, za daleko jestem od domu żeby wracać a byc może dojade chociaż na rozpoczęcie. Po paru km takiej jazdy gwałtownie silnik zgasł. Byłem już pewien ze rozleciał sie w cholere. Dla sprawdzenia odkreciłem świece. Okazało się ze elektrody świecy były sklepane przez tłok przez co motor stracił iksre. Po odgieciu elektrody motor zapalil jednak nadal cos waliło w silniku. Stwierdziłem z kolega że jednak warto wrócić póki jeszcze silnik chodzi. Dojechałem do domu jadać 40km/h (z ta predkością na 3 biegu prawie wogole nic nie tłukło). Po rozebraniu okazało się ze pekła tulejka korbowodu, która spowodowała luzy górne i boczne że tłok bił w głowice i swiece. Luz góra doł był prawie 2mm !!! a pomimo tego motor zapalał, chodził, jeździł i miał moc o dziwo. Po złozeniu na nowej tulejce silniczek chodzi jak szwajcar.
Także przykład z życia, luzy góra dół 0,3-2mm na tulejce w dobrze ustawionym zapłonie nie spowodują całkowitego nie zapalenia silnika.
Dominic
Wysłany: Pon 16:07, 19 Kwi 2010
Temat postu:
Tak! To rozwiązuje problem.... Ale jakoś nie jest taka silna jak była przedtem :/ Ale jeździ
Dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi
Tom
Wysłany: Sob 14:11, 17 Kwi 2010
Temat postu:
Próbuj
Dominic
Wysłany: Sob 13:32, 17 Kwi 2010
Temat postu:
Syczy spod głowicy... Może dać nową uszczelkę?
Tom
Wysłany: Sob 11:34, 17 Kwi 2010
Temat postu:
Czy słychać syczenie w środku cylindra? Prawopdopodobnie układ tłok, pierścienie, cylinder do wymiany lub do szlifu. Słabe cisnienie poprostu. Będziesz wymieniał to sprawdz luzy na łozysku korbowodu na wale. Może gwint na świecy póścił? lub uszcelka pod głowicą nietrzyma cisnienia. Sprawdz skąd syczy jak uchodzi cisnienie kopając moto.
Dominic
Wysłany: Sob 11:19, 17 Kwi 2010
Temat postu:
Tom, wygląda to tak: Wsadzając palec do głowicy i kopiąc starter jestem w stanie utrzymać ciśnienie w cylindrze.... Może wiesz co na to poradzić?
Dominic
Wysłany: Pią 16:40, 16 Kwi 2010
Temat postu:
Piękne dzięki za szybkie odpowiedzi, ale nie mam już czasu sprawdzać tego dzisiaj.... Jutro porozbieram wszystko i postpardzam i dam znać
kamilkoks
Wysłany: Pią 15:02, 16 Kwi 2010
Temat postu:
Sorki że sie wtrącam ale ile najwiecej jechaliście wsk 175 ?
GhoustDragon
Wysłany: Czw 23:08, 15 Kwi 2010
Temat postu:
Tom napisał:
Wiem ze simsony są bardzo wrazliwe na zmiane zapłonu jesli chodzi o moc. W wskach 125 nie spotkałem sie jeszcze żeby strasznie słabły. Byc może przez to że nigdy nie miałem mocno rozregulowanej.
Tom prosty przykład...
Niech zpłon reguluje ktoś, kto ma niewiele pojęcia o tym. Uzna, że np. 0,2mm to dopuszczalyn "błąd" i wszystko by się zgadzało ale... Do tego trzeba jeszcze uwzględnić luz na korbowodzie i na tuleji sworznia tłoka. Dla potrzeb przykładu załużmy, że owe rzeczone luzy wynoszą po np. 0,05mm co w sumie daje 0,1mm + wspomniany wcześniej "dopuszczalny" błąd. W ten sposób uzyskujemy rozregulowanie zapłonu w granicach 0,3mm!!! A to już wystarczy, żeby silnik unieruchomić...
I tu już nie ma większego znaczenia, czy jest to WSK, Simson, JAWA czy MZ... 0,3mm poza tolerancją o już spory problem...
Tom
Wysłany: Czw 20:51, 15 Kwi 2010
Temat postu:
Sprawdz jeszcze pokrywke od przepustnicy gaxnika. Kiedyś miałem przypadek ze tamtedy brała fałszywe powietrze i za cholere nie chciała jechać. Gdy skręciłem od nowa uszczelniając szmatką to motorek odrazu zaczął ciagnąć. Wiem ze simsony są bardzo wrazliwe na zmiane zapłonu jesli chodzi o moc. W wskach 125 nie spotkałem sie jeszcze żeby strasznie słabły. Byc może przez to że nigdy nie miałem mocno rozregulowanej. Moze nie dopala? sprawdz fajke i świece, kable które wychodza z silnika na srubkach.
GhoustDragon
Wysłany: Czw 20:37, 15 Kwi 2010
Temat postu:
Tom napisał:
Czy sie grzeje? Jeżeli pali normalnie i nie dusi sie, obroty nie falują to gaźnik, kranik i zapłon powinien byc ok..
Niekoniecznie... jeżeli zapłon jest źle wyregulowany to silnik też nie osiągnie swoich parametrów... Można ustawić tak, żeby łatwo palił, ale moce nikłe, albo tak, żeby odpalał i zapier...ł... Także sprawdź zapłon...
Poza tym to tak jak Tom pisał... może to być wina zużycia układu cylinder-tłok-pierścieni. Wtedy czeka Cię remont...
Możliwe też jest(ale to już radykalny przypadek) nieszczelność w skrzyni korbowej...
Tom
Wysłany: Czw 18:29, 15 Kwi 2010
Temat postu:
Czy sie grzeje? Jeżeli pali normalnie i nie dusi sie, obroty nie falują to gaźnik, kranik i zapłon powinien byc ok. Jezeli sie nie grzeje to ma już zuzyty cylinder i nie ma kompresji. Możesz sprawdzić kompresje zatykając palcem otwór od swiecy. Poruszając silnikiem cisnienie powinno wypyhać palec. Jeżeli energicznie kopiac silnikiem dasz rade utrzymac cisnienie w cylidnrze poprzez zatkany palec to znaczy ze jest ono bardzo małe i z tąd mała moc. Ja miałem kiedyś wske 125 która miała tak wypracowany cylinder (rozmiar nominalny) że jak dałem go do szlifu i chciałem zrobic 1 szlif to majster który mi to wykonywał pomierzył owal i zużycie cylindra, to powiedział że cięzko bedzie zeby 2 szlif złapał. Z tym akurat nie miałem problemu bo udało mi sie tylko znaleźc oryginalny nowy tłok o 4 szlifie. Możesz rozebrac głowice i zobaczyć czy pierścienie sa zuzyte i czy tłok bardzo luźno lata. może luzy sa na łozysku korbowodu? rozbierz posprawdzaj.
Dominic
Wysłany: Czw 16:23, 15 Kwi 2010
Temat postu: djbf
Są napewno wszystkie biegi, prędkościomierz nie kłamie na pewno... Tylko jest słaaba :/ Wiecie co może być tego przyczyną?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by
Sopel
&
Download
Regulamin