FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
Komar
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motocykle
----------------
WSK
Jawa 175
MZ
Jawy
SHL
Enduro
WFM
Junak
Wasze maszyny
Motorowery
----------------
Romet ogar 205
Komar
Motorynka Romet Pony
Skuterki
Jawa 50 Mustang
Simsonki
Romet ogar 200
Wasze maszyny
Tuning
----------------
Tuning Wizualny
Tuning techniczny
Wasze propozycje
----------------
Wasze propozycje
Giełda
Regulamin forum
----------------
Zasady obowiązujące na forum
Ogłoszenia
----------------
OGŁOSZENIA!
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
GhoustDragon
Wysłany: Czw 20:30, 01 Kwi 2010
Temat postu: Re: Zatarty korbowód.
mateusz92MX napisał:
Proszę o poradę
Tłok do wymiany/naprawy; wał do wymiany/ regeneracji... To tak jeżeli chodzi o radę.
A teraz się rozpiszę... Z tego co piszesz to są to książkowe przykłady zatarcia współpracujących elementów na skutek niewłaściwego smarowania. W Komarze(i innych silnikach tego typu) wał i tłok smarowany jest mieszanką. Wystarczy, że zmieszałeś w nieodpowiednich proporcjach paliwo i olej i już masz problem. To raz.
Dwa to takie same objawy będziesz miał jeżeli długo jechałeś z wiatrem w plecy - silnik nie miał dostatecznego chłodzenia i się przegrzał, czego skutkiem było zatarcie.
Trzy to źle spasowany(za ciasny) tłok.
W Twoim przypadku stawiam na opcję pierwszą. Teraz możesz wszystko kupić nowe(wał +/- 130zł; tłok +/- 20zł; pierścienie +/- 2zł/szt.), wymienić, dotrzeć i cieszyć się na powrót z jazdy lub co się da to naprawić a resztę wymienić.
Komarek tym razem było na temat???
mateusz92MX
Wysłany: Czw 20:10, 01 Kwi 2010
Temat postu: Zatarty korbowód.
Witam, mam problem a mianowicie w zeszłym sezonie a dokładniej w sierpniu w moim komarze doszło do "zatarcia" tłoka , zatarcia biorę w cudzysłów gdyż jak jechałem tłok nagle stawał w miejscu nic się nie dało zrobić itp. ale gdzieś około po 10 min. komar nadal jechał tylko już coraz to gorzej. Przerażony zsiadam z maszyny i dojeżdżam do domu. Okazuje się jednak ze pękł pierścień itp. a na tłoku brak jest tego ząbka co nie pozwala na kręcenie się tam pierścienia. Założyłem z powrotem wszystko na swoje miejsce poszedłem po tłok dziś chce ruszyć korbowodem a on ni chuj... stoi w miejscu. Czy trzeba rozpołowić kartery itp. aby tam wszystko powyjmować powyczyszczać itp. Czy wiąże się to z wymianem korbowodu, kola zamachowego itp z silnika. Dodam jeszcze że w głowicy jest ta jakaś tak redukcja z gwintu świecy na gwint głowicy. Odkręcając świecę odeszło wszystko razem. Na początku myślałem że spuchł tylko cylinder bo kiedyś tak miałem ale w tedy dało rade jechać teraz koniec. Proszę o poradę
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by
Sopel
&
Download
Regulamin