Autor |
Wiadomość |
ari4 |
Wysłany: Pon 17:26, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
witam
chciałbym odświeżyć temat i zapytać o coś innego. Teoretycznie komora wstępnego sprężania w 2-suwach powinna być jak najmniejsza. Myślałem nad zmniejszeniem tej komory w mojej wuesce 125. Tak myślę zmienić układ łożysk wału korbowego po stronie magneta. Oryginalnie elementy występują w następującej kolejności (od strony wału korbowego):
- łożysko (otwarte smarowane mieszanką);
- pierścień Seggera;
- dystans;
- łożysko (otwarte smarowane mieszanką);
- simmering.
Myślałem nad taką zmianą kolejności:
- łożysko (otwarte smarowane mieszanką);
- pierścień Seggera;
- simmering;
- dystans
- łożysko (zamknięte smarowane smarem stałym).
W karterze występuje otwór z kanału płukania, smarujący łożyska wału. Po moim tuningu zostałby zamknięty przez simmering, przez co wystąpiłaby konieczność zastosowania łożyska uszczelnionego i smarowanego fabrycznie smarem stałym.
Co Wy o tym myślicie? Zdałoby egzamin? Komora wstępnego sprężania dużo by się zmniejszyła (na oko ok. 100 ccm).
Łożysko zamknięte wytrzymałoby taką temperaturę pracy? |
|
|
Tom |
Wysłany: Nie 23:24, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
Jeśli chodzi o sam zapłon elektroniczny tak aby niebyło styków przerywaca to nie bardzo sie da. Ale można zastosowac Na bazie przerywacza gdzie na przerywacz bedzie podawane niskie napiecie o nikich prądach przez co zapobiegnie nadpalanie sie styków. To napiecie bedzie impulsem do otwarcia bramki w tyrystoze modułu którego schemat można znaleść na forum elektrody. Nie wyeliminuje to jednak drgań powstałych przy max obrotowach przez co monet iskry może byc zaklucony poprzez mniejsze drgania które osłabią moc na świecy. Jednak po zastosowaniu dobrych elementów filtracyjnych mniejse skoki napięc powstałe poprzez drgania przerywacza zostaną odciete w ukladzie i nie wpłyna na pogorszenie pracy silnika. Tyrystor zmniejszy czas trwania iksry ale dzieki temu moc oddana na świece bedzie wieksza a co za tym idzie zwiekszy sie iksra przy kazdym sówie co oznacza mniejsze, lepsze spalanie jak i plynniejsza prace silnika. Przez to że czas trwania takiej iskry jest krutszy to cieżej jest ustawić taki zapłon. Trzeba dokladniej ustawić moment zapłonu bo inaczej moto nie bedzie poprawnie chodził. Według mnie nieda sie inaczej przerobic tego moto na zaplon eelktroniczny poniewaz magneto jest zbyt duze i niema odpowiedniak takiego kołą magnesowego dsotsowanego do impulsatora zapłonu elekronicznego z innego moto. Jest mozliwosc w WSK 175 mozna przełożyc eleknty zapłonu z rometa charta. Ale według mnie to niema sensu ponieważ WSK sama z siebie dobrze pracuej na zapłonie bateryjnym. |
|
|
waldi |
Wysłany: Nie 23:06, 15 Mar 2009 Temat postu: zapłon elektroniczny przy wsk |
|
Witam
od jakiego motocykla można zamontować zapłon elektroniczny do wsk 125 |
|
|
mozil407 |
Wysłany: Czw 16:31, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
no właśnie, żeby robić tuning mechaniczny , trzeba zrobić kapitalny remont silnika, tak jak Tom pisze |
|
|
Tom |
Wysłany: Czw 14:04, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
Jeżeli chodzi o tuning mechaniczny to mozna wywalic koło magnesowe i zamontować elektroniczny zapłon z małym magnetem, zmniejszy to tym samym pasorzytniczy moment bezwładności. Silnik bedzie sie lepiej wkręcał na obroty i osiągał wiekszą moc przy rozwijaniu max obr. Mozna powiekrzyc kanał wydechowy o około 1mm. Można splanować głowice o 1mm powiekszając stopień spreżania. Jednak i tak najlepszym tuningiem jest przeprowadzenie kapitalnego remontu. Bo dojechanemu silnikowi nic nie pomoże ... Jedynie może zaszkodzić |
|
|
mozil407 |
Wysłany: Czw 12:51, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
ale chodzi ci o tuning mechaniczny???? |
|
|
MARIUSZ |
Wysłany: Sob 17:49, 25 Paź 2008 Temat postu: JAK PODKRĘCIC OSIĄGI WSK |
|
CZEŚĆ JAK PODKRECIĆ OSIĄGI WSK ZEBY MIAŁA WYGAR
Z GÓRY ZDIEKI. |
|
|