Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hubson
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:33, 24 Maj 2010 Temat postu: Komar 2320 1966r. |
|
|
Witam mam kilka pytań dotyczących tego komarka (2320 rocznik '66):
1. Jakie miał oryginalne opony (rozmiar) ?
2. Jak jest w środku złożone koło (koronka czy śruty na smarze) ?
3. Jak jest zbudowana ośka ?
4. Jak się zakłada miseczki na ośkę ?
5.Czym najlepiej wypolerować aluminium , a konkretnie chodzi mi o dekiel od silnika (na błysk !)
6. Z czego są zrobione tulejki pod zaciskami na kierownicy ? (jakie tworzywo)
A teraz z innej beczki:
Kto ma do sprzedania oryginalną blachę (osłonę gaźnikową) z otworem bliżej środka oraz tulejki te pod zaciskami na kierownicy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Wto 20:33, 25 Maj 2010 Temat postu: Re: Komar 2320 1966r. |
|
|
Hubson napisał: | Witam mam kilka pytań dotyczących tego komarka (2320 rocznik '66):
1. Jakie miał oryginalne opony (rozmiar) ? |
Kola:
Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hubson napisał: | 2. Jak jest w środku złożone koło (koronka czy śruty na smarze) ?? |
Jak we wszystkich Komarach kulki na smarze... można zastąpić łożyskami krytymi pompy wodnej od Skody 105(o ile dobrze pamiętam 6203)
Hubson napisał: | 3. Jak jest zbudowana ośka ?? |
Ze stali... Jaśniej proszę....
Hubson napisał: | 4. Jak się zakłada miseczki na ośkę ?? |
Jak powyżej...
Hubson napisał: | 5.Czym najlepiej wypolerować aluminium , a konkretnie chodzi mi o dekiel od silnika (na błysk !)? |
Specyfików jest wiele... Najlepiej drobny papier ścierny(wodny dla wygładzenia rys), potem pasta polerska(polecam SONAX do polerowania chromu i aluminium) i filc - na małych obrotach, żeby nie "przepalić", a na koniec fajne efekty daje staliwo(wata stalowa do czyszczenia i wygładzania drewna i m drobniejsza tym lepsza)...
Hubson napisał: | 6. Z czego są zrobione tulejki pod zaciskami na kierownicy ? (jakie tworzywo)? |
Jaśniej... o które "tulejki" dokładnie Ci chodzi bo nie ogarniam...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon dnia Wto 20:36, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hubson
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:45, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki za wszystkie odpowiedzi teraz pisze jasniej:
w oskach sa nabite miseczki w ktore daje sie sruty na smarze i zatyka sie je takimi cienszymi miseczkami (oslonkami, blaszkami). Blaszki te maja dwie rozne strony i interesuje mnie ktora strona je zalozyc bo wydaje mi sie ze z jednej strony kola mialem inaczej zalozona niz z drugiej i nie wiem czy tak ma byc czy przez pomylke zostala zle zalozona.
Sprawa tulejek pod kierownice - jest kierownica na ktorej sa zaciski i pod zaciskami powinny byc tulejki (takie troszke w ksztalcie stozka) czyli jest rama, tulejka,zacis i kierownica. U mnie byly zalozone jakies zastepcze nakretki i chyba bede musial wytoczyc takie oryginalne ale nie wiem jakie sa wymiary wiec jakby ktos mogl pomierzyc to bede wdzieczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Czw 22:01, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hubson napisał: | w oskach sa nabite miseczki w ktore daje sie sruty na smarze i zatyka sie je takimi cienszymi miseczkami (oslonkami, blaszkami). Blaszki te maja dwie rozne strony i interesuje mnie ktora strona je zalozyc bo wydaje mi sie ze z jednej strony kola mialem inaczej zalozona niz z drugiej i nie wiem czy tak ma byc czy przez pomylke zostala zle zalozona. |
Jak sam napisałeś te "zatyczki" mają kształt miseczek, więc prawdopodobnie zakłada się je tą "głębszą" stroną do wewnątrz...
Zresztą tu masz rozrysowane jak to poskładać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do miseczek w które wkłada się kulki to nie są one nabite na oś tylko osadzone w piaście
Hubson napisał: | Sprawa tulejek pod kierownice - jest kierownica na ktorej sa zaciski i pod zaciskami powinny byc tulejki (takie troszke w ksztalcie stozka) czyli jest rama, tulejka,zacis i kierownica. U mnie byly zalozone jakies zastepcze nakretki i chyba bede musial wytoczyc takie oryginalne ale nie wiem jakie sa wymiary wiec jakby ktos mogl pomierzyc to bede wdzieczny. |
Tu masz rysunek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do tych tulejek(oznaczone 4 na rysunku) to napewno przechodzi przez nie śruba M10 którą mocujesz kierownicę(M10X1), więc wymiar wewnętrzny już mamy. Niestety w Sporcie którego posiadam tych tulejek nie ma więc pozostałych wymiarów nie podam...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon dnia Czw 22:01, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hubson
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:31, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dzieki za odpowiedzi
moze ma ktos do sprzedania takie tulejki pod kierownice i jeszcze oslony gaznika. jesli tak chetnie kupie
dzuiakuje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |